Ofte stilte spørsmål og svar om Novair Details

Får jeg en god plass gratis hvis jeg har legeerklæring?

Tilbake til toppen

Nei, alle plasser bestilles og betales på Novair Details.

Hva gjelder for tvilling/spedbarn under 2 år?

Tilbake til toppen

Spedbarn må sitte i voksen persons fang under flyturen. Flere spedbarn kan ikke sitte på samme seterad. Egen barnestol eller babysete kan medbringes, og må da være plassert i et eget sete. Den maksimale størrelsen på et babysete er: lengde 65 cm, høyde 45 cm. Det er ikke tillatt for en voksen passasjer å ha en babystol på fanget. Vennligst kontakt din reisearrangør dersom du vil bestille et ekstra sete for ditt spedbarn.

Hva skjer om jeg avbestiller reisen? Får jeg pengene tilbake?

Tilbake til toppen

Tilbakebetaling av kjøpt produkt, minus bank- og transaksjonsavgifter, skjer kun ved avbestilling av reise.

Hvem kontakter jeg ved spørsmål og support?

Tilbake til toppen

Spørsmål, hjelp og kjøp via telefon
Email: [email protected]
Tel +46 8 519 307 77 (Tastevalg 1)
Åpningstider
Måndag - Fredag 09.00-16.00
Lørdag - Søndag 10.00-15.00

Hvis jeg ikke bestiller plass, er det allikevel garantert at vi får sitte sammen?

Tilbake til toppen

Naturligvis prøver vi å plassere de som har samme bestillingsnummer sammen, men det finnes ingen garanti. Hvis du ikke har bestilt sete, får du tildelt dette når du sjekker inn på flyet.

Hvor lang tid innen avreise kan jeg bestille mine produkter på Novair Details?

Tilbake til toppen

Du må bestille senest:

  • Kjøp av oppvartningspakke: 7 dager før avreise
  • Kjøp av seteplassering: 3 dager før avreise
  • Kjøp av ekstra bagasjevekt og sportsutstyr: Helt frem til ut-/hjemreise

Hvis du akkurat har bestilt reisen, tar det opp til 24 timer før bestillingen er overført til Novair Details. Overføringen av nye bookinger skjer over natten, og vanligvis kan du logge inn på Novair Details ca. kl 12.00 dagen etter du har bestilt reisen. Dersom du vil bestille tilleggstjenester samtidig som du bestiller reisen din, kan Novair kundeservice hjelpe deg uansett reisearrangør. Har du bestilt reisen gjennom Apollo kan de også hjelpe deg. 

Hvordan skriver jeg bookingnummeret ved innlogging til min bestilling på Novair Details?

Tilbake til toppen

Apollo
På billetten din ser det slik ut: 071126-0132-00. Når du skriver inn dette nummeret for å logge inn på disse sidene, skal du utelate bindestrekene. Eks.: 071126013200.

TUI (tidligere Star Tour)
På billetten din ser nummeret slik ut: 1W92718-00. Når du skriver inn dette nummeret for å logge inn på disse sidene, skal du utelate bindestreken og de to siste sifrene. Eks.: 1W92718.

Solia
På billetten din ser nummeret slik ut: 83412. Skriv inn hele nummeret når du logger inn.

Ving
På billetten din ser nummeret slik ut: 12730019. Skriv inn hele nummeret når du logger inn.

Jeg fikk ikke angitt kortnummer eller e-postadresse, og har heller ikke fått noen kvittering for bestillingen. Er den OK?

Tilbake til toppen

Vanligvis har kjøpet da ikke gått gjennom Vennligst ring Novair kundeservice.

Jeg finner ikke bestillingen min, er det noe galt?

Tilbake til toppen

Hvis du akkurat har bestilt reisen, tar det opp til 24 timer før bestillingen er overført til Novair Details. Overføringen av nye bookinger skjer over natten, og vanligvis kan du logge inn på Novair Details ca. kl 12.00 dagen etter du har bestilt reisen. Dersom du vil bestille tilleggstjenester samtidig som du bestiller reisen din, kan Novair kundeservice hjelpe deg uansett reisearrangør. Har du bestilt reisen gjennom Apollo kan de også hjelpe deg.  

Har du nylig logget inn på Novair Details?
Har du nettopp vært inne på bestillingen og logget deg ut igjen, så kan det ta opptil 30 minutter før du kan logge deg inn igjen. Vent og forsøk igjen om en liten stund.

Hvordan skriver jeg bookingnummeret ved innlogging til min bestilling på Novair Details?

Apollo
På billetten din ser det slik ut: 071126-0132-00. Når du skriver inn dette nummeret for å logge inn på disse sidene, skal du utelate bindestrekene. Eks.: 071126013200.

TUI (tidligere Star Tour)
På billetten din ser nummeret slik ut: 1W92718-00. Når du skriver inn dette nummeret for å logge inn på disse sidene, skal du utelate bindestreken og de to siste sifrene. Eks.: 1W92718.

Solia
På billetten din ser nummeret slik ut: 83412. Skriv inn hele nummeret når du logger inn.

Ticket Selection
På billetten din ser nummeret slik ut: 3328. Skriv inn hele nummeret når du logger inn.

Ving
På billetten din ser nummeret slik ut: 12730019. Skriv inn hele nummeret når du logger inn.

Hvis ingen av spørsmålene ovenfor gir deg svar på problemer, kan du kontakte vår support - Novair Details.

Hvordan betaler jeg i Novair Details?

Tilbake til toppen

Du kan betale med VISA eller Mastercard ved bestilling. Du kan også betale med faktura. 

Hvordan fungerer betaling med faktura?

Tilbake til toppen

I samarbeid med Collector Credit AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Alle kjøp som er gjort samme måned samles på en faktura. Denne sendes etter avreise per post til din folkeregistrerte adresse. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Fakturen forfaller i slutten av måneden etter, du har altså opp til 60 dager på deg å betale fakturaen. En fakturaavgift på 29 tilkommer.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturen kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløp som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling tilkommer en rente på 19,2 % per år.
Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente. Her kan du lese mer om vilkår for faktura og delbetaling.

Kan jeg bytte sete etter at jeg har bestilt og betalt?

Tilbake til toppen

Etter at bestilling og betaling er gjennomført kan du ikke endre seteplassering på Novair Details sin nettside. Ta kontakt med kundesupport hos Novair Details dersom du ønsker å ombestille. Et administrativt tillegg vil tilkomme.

Kan man felle ned stolryggene på alle seter?

Tilbake til toppen

På raden foran en nødutgang, er det ikke mulig å felle ned stolryggen. Raden foran en vegg har begrenset mulighet til å felle ned stolryggen.

Kan vi bestille en babyvugge?

Tilbake til toppen

Ja, på de fleste av våre fly kan du bestille en babyvugge. Disse plassene må du bestille på Novair Detalis for å være garantert et sete der en babyvugge kan plasseres. Babyvuggen finnes på følgende plasser: 1A, 1B, 2E og 2F. Barnet kan veie maks 10 kg og ikke være over 70 cm lang.